Odchudzanie w czterech krokach

O odchudzaniu powiedziano już naprawdę wiele. Wielokrotnie przedstawiano rewolucyjne sposoby, cudowne diety i ekstremalnie silnie działające suplementy. Czas pokazuje jednak, że nie ma łatwych metod na pozbycie się zbędnych kilogramów. Aby schudnąć, trzeba po prostu bardzo ciężko pracować.

Jak schudnąć?


Odpowiedzi na powyższe pytanie poszukuje blisko 50% Polaków. Tyle właśnie boryka się z nadwagą i/lub otyłością I, II lub III stopnia.

Odchudzanie powinno być traktowane przez wszystkich jako bardzo poważne wyzwanie. Wszak, redukcja zbędnych kilogramów wymaga odpowiedniego zaangażowania, cierpliwości i konsekwencji w działaniu.

O co musisz zadbać, aby schudnąć?
Tak naprawdę, o tym czy osiągniesz sukces i będziesz mógł/mogła pochwalić się wymarzoną sylwetką decydujesz w pojedynkę. Wszystko jest w Twoich rękach. Wszak, schudnąć może dosłownie każdy, co pokazują przykłady jednostek, które potrafiły zrzucić nie kilka i kilkanaście kilogramów, a kilkadziesiąt. Rekordziści potrafili zredukować ponad 100 kg nadwagi. Dlaczego więc Tobie miałoby się nie udać?

Pierwszym aspektem o jaki musisz zadbać jest Twoja motywacja. To czynnik od którego naprawdę wiele zależy. Niestety, przez lwie grono odchudzających się – jest bardzo często lekceważony. Dzieje się tak, ponieważ na samym początku – gdy rozpoczynamy odchudzanie, nasza motywacja jest w bardzo dobrej kondycji. W momencie planowania, nie widzimy w niej problemu. Prawda jest jednak taka, że wraz z upływającym czasem motywacja do odchudzania systematycznie i powoli wygasa. Gdy jej nie pielęgnujemy – po pewnym czasie tracimy zapał i rezygnujemy z postawionych sobie celów.

Kolejnym istotnym elementem procesów redukcyjnych jest – rzecz jasna – dieta. Wszak, to właśnie dostarczany materiał odkładany jest w tkankę tłuszczową. Jak zatem jeść, by schudnąć? Rekomendujemy zastosowanie zbilansowanych jadłospisów opartych o konkretne, indywidualne wyliczenia CPM (całkowitej przemiany materii). Bezwzględnie odradzamy wykorzystywanie jakichkolwiek diet o charakterze głodówkowym. Ich skuteczność może i stoi na bardzo wysokim poziomie, ale są to rozwiązania skrajnie niebezpieczne. Co więcej, popularne głodówki bardzo często kończą się tzw. efektem jojo (waga po pewnym czasie wraca do stanu pierwotnego).

Idąc dalej, musimy zadbać o aktywność fizyczną. Wszak, proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi wówczas, gdy zapotrzebowanie energetyczne generowane przez organizm jest większe, aniżeli ilość dostarczanego pożywienia. W związku z tym, konieczne jest zadbanie o to, aby codziennie realizować ćwiczenia. Najlepiej bazować na tzw. aerobach (ćwiczniach tlenowych) angażujących całe ciało. Największą ilość kalorii spalimy wykorzystując plany treningowe na bieganie, jazdę na rowerze, pływanie. Warto jednak przy tym pamiętać, że podobnie jak w przypadku diety – konieczne jest indywidualne podejście. Oznacza to, że zarówno forma treningowa, jak i intensywność oraz objętość, powinny być ustalone na poziomie odpowiednim dla możliwości danej jednostki. Co więcej, każda sesja treningowa powinna być nieco cięższa (zasada progresji treningowej).

Ostatnim już elementem odchudzania o którym trzeba pamiętać są suplementy diety. Ich stosowanie jest coraz częściej rekomendowane przez lekarzy, dietetyków i specjalistów ds. żywienia. Dzieje się tak, ponieważ nawet najlepiej zbilansowana dieta na odchudzanie może być niepełnowartościowa. Wykorzystując suplementy i wyroby medyczne, możemy dodatkowo wzmocnić organizm i przyśpieszyć procesy redukcyjne. Zaleca się wykorzystywać preparaty bazujące na przebadanych, potwierdzonych klinicznie substancjach. W chwili obecnej do najefektywniejszych zaliczamy: błonnik, kofeinę, kwas hydroksycytrynowy czy forskolinę.

Pamiętaj! Odchudzanie wymaga indywidualnego podejścia. Dlatego powinienieś/powinnaś zadbać o indywidualny plan treningowy, dostosowaną dietę oraz suplementy. Nie zapominaj również o motywacji, której pielęgnacja ma na celu uchronić Cię przed zwątpieniem i pozwolić uporać się z każdym kryzysem.

Dodaj komentarz